Friday 12 April 2013

..aku bukan kau..


Assalamualaikum..!

kadang kadang aku rasa cengeng
kadang kadang aku rasa lembik
kadang kadang aku rasa lemah gemalai tak boleh bangun
apa nak jadi dengan kau?
kau ingat hidup ni boleh bergantung kat orang lain?
kau ingat orang lain boleh suapkan kau nasi?

apa kau dah buat selama ni
sembahyang kau penah berubah ke?
ke dari start umur 7 tahun sampai sekarang ni kau baca surah yang sama?
masyaAllah
berubah sementara boleh berubah
tingkat kan amal kau
antara nak atau pun tak je
antara sebaris alasan ataupun mak nenek punya alasan

apa kau dah bagi pada mak ayah kau
kau tahu menyusahkan je kan?
kau ada hidup sekarang
kau ada otak boleh fikir sendiri
jangan nak harapkan diorang tolong buat keputusan
bukan bermakna membelakangkan
minta nasihat minta cadangan minta pendapat
bukan membebankan.

tahun kedua pengajian
dah habis setahun aku jadi student perubatan
apa aku dapat?
apa yang aku nak mulanya?
tolonglah tetapkan niat kau yang asal
jangan buang masa
jangan merayap tak tentu hala je kerja
tak payah nak tidur awal ikut sedap mata je
kau nak bunuh patient ke nanti?
tanggungjawab kau sedar tak
berubah berubah berubah

hidup ni kadang kadang tak seperti yang dirancang
berkawan dengan orang lain
bercinta dengan orang lain
bertunang dengan orang lain
tup tup tap tap tip tip
kahwin dengan orang lain
antara kau dan aku
perancangan memang indah
apa pun jadi dari sekarang empat lima enam tujuh tahun akan datang
andai jodoh kita aku terima seikhlasnya
sangat bersyukur
andai tidak, jangan pernah salahkan takdir
sememangnya aku tak pernah menyesal sayang kau!

sedar diri sedar ruang sedar kedudukan
berfikir secara matang bukan emo memanjang
hey kau dah 21 tahun okay!
Leave your comment ! Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 . All Rights Reserved by miescyera92.blogspot.com