Monday 15 July 2013

tuh kau ke?


Assalamualaikum.

Allah tak bagi sesuatu kat kita dengan sia-sia atau bagi semata-mata macam tuh je. macam yang kita selalu dengar, "everything happens for a reason".

nikmat, kesenangan, musibah, dugaan atau kesusahan yang Allah bagi tuh ada sebabnya ada hikmahnya. Allah bukan saja-saja bagi kau result cemerlang, bagi kau sihat, bagi kau masalah, bagi kau benda yang kau tak suka dan bagi kau apa-apa je lah. a part of all that things ada bahagian orang lain juga yang kita tak sedar kadang-kadang. setiap orang ada bahagian masing-masing.

bukan semua harta kita adalah rezeki kita.
bukan semua milik kita adalah hak kita.

dan satu lagi Allah datangkan orang-orang tertentu dalam hidup kau pun bukan saja-saja Dia nak datangkan. anggap tuh semua ujian dari Allah untuk kau. mungkin untuk kau lebih mengenali dan mematangkan diri kau. Dia dah bagi kau nikmat macam-macam, tak kan nak uji sket pun tak boleh kot. jangan mengaku dah cukup beriman andai tak dibadai ujian. ceh ayat nak badai-badai bagai. :p

sabar kan separuh daripada iman. kan? ke tak kan?

apa pun yang Allah bagi, janganlah malu malu ayam nak bersyukur. jangan mudah alpa jangan mudah lalai dan jangan mudah lupa. semua ni tentang diri sendiri. bukan untuk sesiapa atau ditujukan kepada sesiapa. tapi kalau sesiapa tuh terbaca harap ambil sesuatu bukan terkedu.

dalam hidup ni, ada tiga panggilan daripada Allah yang wajib mesti perlu kita sahut. pertama, panggilan azan. kedua, panggilan haji. and lastly, panggilan mati. nak tak nak kita wajib sahut dan sambut panggilan ni. bukan kerja nak sambut panggilan phone je tau. grrrr.

dan

terkadang bukan semua apa yang kita tunjuk itu apa yang kita rasa. sayang, kasih, bertemu dan berpisah lillahi taala.


#as we have Allah, we have everything. masha Allah!
Leave your comment ! Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 . All Rights Reserved by miescyera92.blogspot.com