Friday 17 May 2013

Denial.


Assalamualaikum.

Pernah tak ada seseorang tak kisah lah siapa pon orang tu pada kita; kekasih atau kawan, yang sangat memahami kita, very supportive, always be there when we need someone to talk to, untuk dengar segala bebelan mak nenek kita, tapi tak pernah rasa rimas atau jemu apetah lagi menyampah.

Ada?

Walaupon dia tahu kadang-kadang kita cuma ada dengan dia bila kita perlukan dia je, maksudnya bila kita rasa sedih atau xde siapa yang kita nak mengadu. Jadi, dia sentiasa ada, walaupun cuma untuk itu. Bila kita gembira, kita lupakan dia.

Kita hargai dia cuma kerana dia ada masa kita sedih, tapi tak pernah hargai masa kita gembira. Kita gunakan dia. Mungkin masa tu kita cuma terlalu taksub untuk perkara-perkara baru. Taksub bersama-sama rakan untuk enjoice. Kita remaja. Berdarah panas orang kata, kan?

Tapi, bila kita dah meningkat dewasa, bila kita mula tahu untuk menghargai seseorang tu, kita mula sedar, yang dia sebenarnya lebih berharga daripada orang yang ada masa kita gembira sahaja. Tapi masa tu, mungkin dah terlalu lambat untuk kita kenang balik kan?

Sedih? Ya.
Menyesal? Mungkin.
Rindu? Ada.

Jadi, hargailah orang yang sentiasa ada masa susah kita. Don't take people for granted. Appreciate them. Sekarang, aku rindu dia, kau dan semua yang pernah aku abaikan. Aku menyesal.
Leave your comment ! Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 . All Rights Reserved by miescyera92.blogspot.com