Sunday 27 January 2013

..tinggi melangit..


Assalamualaikum..!

Orang kata, kalau dah berada kat puncak kejayaan, kena selalu pandang ke bawah. ingat balik semua orang yang da susah payah tolak kau sampai naik kat puncak tuh. tapi seperti yang kita semua tau, lumrah manusia lumrah alam lumrah duniawi, bila rasa dah ada kat atas, mula la nak mendongak tak kena tempat.

aku penah rasa macam-macam dah selama hampir 21 tahun aku duk kat dunia ni. aku penah rasa di-reject, aku pernah rasa apehal la aku buat benda nih, aku pernah rasa salah buat decision, aku pernah rasa kalau la boleh patah balik kan, aku pernah frust apa yang aku nak tak dapat, aku pernah rasa benda yang aku plan tak pernah nak menjadi. and last aku pernah rasa yang aku memang tak kan dapat capai cita-cita aku. mustahil la kan belajar main-main nak dapat apa yang aku nak. biasalah tak semestinya apa yang kita harapkan tu akan jadi kenyataan dan yang lebih jelas tak semestinya bercinta tuh berakhir dengan pernikahan. ok xde kena mengena. tapi kesimpulannya kita tak boleh nak dapat apa je pun tapi izin dari Nya.

sedar diri weyhhhh. SEDAR DIRI. aku kat mana sekarang? berpijak dibumi yang nyata. turun katil sekarang lompat-lompat atas lantai kalau tak sedar jugak. aku ada segalanya. aku ada Allah yang aku boleh share masalah anytime, aku ada family yang sangat sporting, aku ada kawan-kawan sekelas yang tersangatlah happening, aku ada yang tersayang-tersayang-tersayang yang boleh teman aku bila-bila masa pun. okay banyaknya tersayang. haha. dan sekarang aku tinggal selangkah je nak capai cita-cita aku.

tapi. hmmm. kenapa sampai sekarang aku tak tau apa yang aku nak dalam hidup. dah dapat apa yang nak, pastu malas plak tu nak study. da puas ke aku dengan apa yang aku ada sekarang? apa lagi target aku dalam hidup lepas ni? tak kan belajar takat tu je kan? bila nak kahwin?

itulah manusia yang tak pernah puas dengan apa yang ada sekarang tapi tak pernah nak bersyukur. bukan maksudnya kita puas dengan apa yang kita ada, tu dah macam xde matlamat hidup la plak kan. bagi aku. hidup kena ada target. kena tau apa yang kita buat. kena ada plan lima, sepuluh tahun akan datang. bukan semua benda boleh ikut flow macam tu je. sekali flow tu masuk salah lorong, habis melingkup.

aku bukan jenis yang ikot flow. tu bukan aku. aku tahu apa yang aku nak. selagi tak dapat memang aku akan dapatkan sampai aku memang betul-betul dapat.

semoga budak kat atas ni jadi orang yang jauh lebih baik, tau diri, tau kat mana. 

Leave your comment ! Sharing is caring ^_^

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 . All Rights Reserved by miescyera92.blogspot.com